مارشال داکتر بینی یا داکتر مارشال بینی
بقلم عبقری بقلم عبقری

با فر و پاشی اتحاد شوروی سابق معلوم میشود که ساده لوحی در جمهوریت های خود مختار رواج بیشتر پیدا کرده که رفته رفته این ساده گی دامنگیر علوم و ساینس شده است و این نتایج نا مطلوب را بار خواهد آورد .

طوریکه از لابلای اخبار رسانه های مختلف استخبار میشود مار شال بینی معاون رئیس جمهور با سفری کاری که داشت  عازم جمهوری اوکراین گردید گذ شته ازینکه چه گلها را باز به آب داد یک افتخار بزرگی به اندازه یک چارمغز کسب کرد و آن هم گر فتن داکتری افتخاری از یونیفرسیتی شهر کیف بود؟

مهمتر از همه که این داکتری در رشته اقتصاد است؟ چرا در رشته اقتصاد است بخاطریکه مارشال بادی آنچه زمین در اطراف محله ای بودو باش اش پیدا شد غضب کرد و یا به زور به قیمت ارزان خریداری کرد و مردم روس که با وجود سیاست های دو گانه و چند گانه کمی زود باور هستند و حتما فکر کردند که کسیکه این همه زمین ها را میخرد حتمی در اقتصاد ید طو لا دارد و به همین منظور برایش داکتری افتخاری در رشته اقتصاد داده شد.

یو نیفر سیتی کیف چند اشتباه را مر تکب شده و با اظهار معذرت از استادانش باید بگویم و اگر نه نگویم نا جوانی در قسمت تحصیل و تحصیل کرده هاست؛ یک اشتباه اینکه موقع دادن داکتری افتخاری آیا از وی پرسیده شد که کدام مکتب را در کجا و چه وقت بپایان رساندی؟ دوم اینکه کسی پیدا نشد و همه حتما با گرفتن مقدار ودکا گرم بودند و نپرسیدند که کدام سال در کدام یو نیفرسیتی لسانس و سپس ماستری ات را به کدام رشته دریافت نمودی؟و کسی پیدا نشد که بپرسد او برادر کدام قواله روبا داری یا نه؟و بلاخره کسی پیدا نشد که وی را یک املای جا نانه فارسی میگفت که تا ختم محفل افتخاری مصروف میبود و در پایان هم ورق سفید مسترد میکرد؟

و باز کسی پیدا نشد که بپر سد شما همه عمر در جهاد علیه همین روس بچه ها بودید چه وقت فرصت تحصیل علوم برای تان دست داد؟ (گال را گنجشک میخورد و لت را بودنه ؛ مجاهدین بیچاره کشته شدند و برحمت حق پیوستند و مارشال.....) و اگر جهاد نکردید پس چرا این همه امتیازات را تصاحب کردید؟شما که در زمان تان محصلین غریب که با فروش چاینک و پتنوس تحصیل را انجام میدادند بنام ماستر ودکا یاد میکردید؛ حا لا حتما شما داکتر وینو(واین) استید؟و باز هم کسی پیدا نشد که دل ما را یخ کند و بپرسد آقای مارشال بینی شما علیه این تجاوز گران جهاد کردید جهاد جهاد....و حا لا برادر شدید و بشما داکتری افتخاری میدهند ..واه واه گل سیبم..


September 7th, 2010


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
علمي و معلوماتي